Yüksek Gerçeklikli Hasta Simülatöründe Eğitim: Hemşirelik Öğrencilerinin Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güvenlerinin Değerlendirilmesi
Abstract
Amaç: Bu çalışmanın amacı, yüksek gerçeklikli hasta simülatöründe uygulama yapan hemşirelik öğrencilerinin memnuniyeti ve öğrenmede kendine güvenlerini tanımlamaktır. Yöntem: Araştırmanın örneklemini çalışmaya katılmayı kabul eden ikinci sınıf düzeyindeki toplam 130 öğrenci oluşturdu. Veri toplama aracı olarak öğrenci tanıtım formu ve Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven Ölçeği kullanıldı. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemler kullanıldı. Bulgular: Öğrenci Memnuniyeti ve Öğrenmede Kendine Güven Ölçeği’nden öğrencilerin 50.32 ± 8.65 puan aldıkları belirlendi. Öğrencilerin ölçeğin memnuniyet alt bölümünden 20.72 ± 4.00 puan aldıkları saptandı. Öğrencilerin eğitim sonrası ölçeğin güven alt boyutu bölümünden ortalama 29.60 ± 4.98 puan aldıkları bulundu. Sonuç: Çalışma bulguları, öğrencilerin yüksek gerçeklikli hasta simülatörü eşliğinde yapılan eğitimden oldukça memnun olduklarını ve özgüvenlerin gelişmesinde simülasyon eğitiminin etkili olduğunu gösterdi. Aim: The aim of this study is to describe the satisfaction and self-confidence of nursing students who practice in a high-reality patient simulator. Method: The sample of the study consisted of 130 second grade students who agreed to participate in the study. Student Identification Form and Student Satisfaction and Self-Confidence in Learning Scale were used as data collection tools. In the evaluation of data, descriptive statistical methods such as number, percentage and average were used. Results: It was determined that the students got 50.32±8.65 points from the Student Satisfaction and in Learning Scale. It was determined that the students got 20.72±4.00 points from the satisfaction subscale of the scale. It was found that the students got an average of 29.60 ± 4.98 points from the self-confidence subscale of the scale. Conclusion: The findings of the study showed that the students were very satisfied with the training performed with the high-reality patient simulator and the simulation training was effective in the development of self-confidence.
Source
Celal Bayar Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü DergisiVolume
6Issue
2URI
https://doi.org/10.34087/cbusbed.528867https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM01EYzFOUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12881/9864