Azınlık okullarında tarih eğitimi ve çokkültürlülük

Access
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2015Author
Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Fakülteler, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
https://orcid.org/0000-0003-2121-8538
Yazıcı, Fatih
Metadata
Show full item recordCitation
Yazıcı, F. (2015). Azınlık okullarında tarih eğitimi ve çokkültürlülük. Yeni İnsan Yayınevi: İstanbul.Abstract
Ulus-insa süreçleri tarihe, toplumu bir arada tutacak yeni degerlerin üretilmesi gibi misyon yükler. 'Öteki'nin kurban edilmesi pahasina 'biz' duygusu yaratmayi amaçlayan bu degerlerin yayginlastirma ve mesrulastirma araci da elbette ki tarih egitimidir. Elinizdeki kitap, kimi zaman görmezden gelinerek kimi zaman da artik politiklesmis tarihsel tartismalarin içerisinde sadece rakamlara indirgenerek konu edinilen "öteki"yle empati kurarak onu anlama çabasidir. Böyle bir çabayi gerekli kilan durum, ötekinin ilaninda belli oranda pay sahibi oldugu düsünülen tarih derslerinin, bir anlamda sorumluluk alma zorunlulugudur.Kitapta, bir ulus-insa serüveni olan Cumhuriyet tarihi boyunca tarih ders kitaplarinda kültürel fakliliklarin nasil ötekilestirildiklerinin öyküsü okuyucuya aktariliyor ve ayni zamanda farkliliklarin bir parçasi olan azinlik ögrencilerinin seslerine kulak veriliyor. Fatih Yazici, Levinas'in diliyle söylersek eger, "ötekinin çagrisina cevap verebilmek için" onlarin tarih derslerinde neler hissettiklerini ve yasadiklarini bu kitap araciligiyla okurla paylasiyor.