Search
Now showing items 1-10 of 19
Derse Bağlanma Üzerine Sosyokültürel Bir İnceleme
(2018)
Bağlanma en yalın haliyle öğrenenin ilgili derse ilişkin öğrenme etkinliklerini istekli biçimde, bir başka ifadeyle keyif alarak sürdürmesi olarak tanımlanabilir. Bağlanma ile ilişkilendirilen önemli bir özellik öğrenme ...
Okul müdürlerinin inisiyatif alma düzeyleri ile öz-yeterlikleri arasındaki ilişki
(2014)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki kamu ilköğretim okulu müdürlerinin inisiyatif alma düzeylerinin öz-yeterlikleriyle ilişkisini incelemektir. İlişkisel tarama biçiminde desenlenen araştırmaya İstanbul, Çanakkale, İzmir, ...
Piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisi
(2012)
Bu araştırmanın amacı; piyano eğitiminde süreç ve ürün değerlendirilmesinin öğrencilerin erişi düzeylerine etkisini belirlemektir. Çalışma grubu, 2009-2010 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim ...
Eğitim Yöneticisi ve Öğretmenlerin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin İncelenmesi
(2009)
Araştırmanın amacı ilköğretim okul yöneticileri ve öğretmenlerde tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre farklılığının incelenmesidir. Adana ilindeki ilköğretim okullarında görev yapan 234 okul yöneticisi ve 209 ...
“Orta Yolu Yok Mu Bu İşin?”: Eşlerin Etkileme Stratejileri Üzerine Bir Araştırma
(2018)
Bu araştırmanın amacı, eşlerin ev kiralama ya da satın alma sürecinde, birbirlerini ikna etmek için kullandıkları etkileme stratejilerini belirlemektir. Veriler kolayda örnekleme yoluyla Tokat il merkezinde yaşayan 300 ...
İLKÖĞRETİM 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVREYE YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ
(2017)
Bu çalışmada Tokat ili merkez ilçede eğitim gören ilköğretim 8. Sınıf öğrencilerinin çevreye yönelik tutumları incelenmiştir. Araştırmada, Leeming, Dwyer ve Bracken (1995) tarafından geliştirilen "Çocukların Çevreye Karşı ...
Okul Yöneticilerinin Mesleki Tükenmişlik Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2009)
Bir insan olarak okul yöneticilerinin performansını etkileyen birçok etkenden biride ruh ve beden sağlıkları ile de ilişkili olan ve son yıllarda üzerinde sıkça durulan mesleki tükenmişlikleridir. Doğrudan insanlara hizmet ...
Kırsal bölgelerde öğrenim gören öğrencilere yönelik sosyal etkinlikler hakkında öğrenci, öğretmen görüşleri ve öğrencilerin özsaygıları açısından değerlendirilmesi
(2010)
Araştırmanın Amacı, kırsal bölgelerde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrenciler için geliştirilen sosyal etkinliklerin 2008-2009 öğretim yılı uygulamasının öğrenciler, öğretmenler görüşleri ve öğrencilerin ...
Öğrencilerin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) Sınav Başarılarının Belirleyicileri: Okul Dışı Değişkenlere İlişkin Bir Analiz
(2017)
Bu araştırmanın amacı, öğrencilerin Temel Eğitimden Ortaöğretime Geçiş (TEOG) sınav başarılarını okul dışı bazı değişkeler üzerinden çözümlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeliyle desenlenmiştir. Araştırmada veri ...
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN OKULA BAĞLILIKLARININ OKULUN ÖZELLİKLERİ VE ÖĞRENCİLERİN KİŞİSEL DEĞİŞKENLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
(2019)
Bu çalışmanın amacı, ortaokul öğrencilerinin okula bağlanma düzeylerini, sahip oldukları demografik değişkenler ve öğrenim gördükleri okulların özellikleri açısından incelemektir. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 ...