Search
Now showing items 1-10 of 11
Etkili/Başarılı Sınıf Öğretmenleri Üzerine Nitel Bir Analiz
(2016)
Başarılı sınıf öğretmenlerinin kendi algılarına göre özellikleri, başarı nedenleri, kullandıkları yöntem, teknikler, öğrenciyle, veliyle ilişkileri, ve yaşadıkları sorunları anlama araştırmanın amacını oluşturmaktadır. ...
Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma düzeylerini belirlemek ve öğretmenlerin eğitime inanma durumlarının okul kademesi, kıdem, eğitim durumu, yöneticilik yapmış olma, karamsar ya da iyimser olma değişkenlerine ...
Analysis of the issues faced by the substitute teachers and an evaluation of the practice of substitute teaching from the perspective of school administrators
(2013)
Bu araştırma ücretli öğretmenlerin hangi çalışma koşullarında görevlerini yerine getirdiklerini ve görevlerini yaparken karşılaştıkları sorunları belirleyerek, ücretli öğretmenlik uygulamasını okul yöneticilerinin görüşlerine ...
Kırsal bölgelerde öğrenim gören öğrencilere yönelik sosyal etkinlikler hakkında öğrenci, öğretmen görüşleri ve öğrencilerin özsaygıları açısından değerlendirilmesi
(2010)
Araştırmanın Amacı, kırsal bölgelerde bulunan ilköğretim okullarında öğrenim gören öğrenciler için geliştirilen sosyal etkinliklerin 2008-2009 öğretim yılı uygulamasının öğrenciler, öğretmenler görüşleri ve öğrencilerin ...
İlköğretim okul müdürlerinin sınıf denetim yeterliğini artırmak amacıyla hazırlanan ve uygulanan seminer programının değerlendirilmesi
(2011)
Bu araştırma, ilköğretim okul müdürlerinin sınıf denetim yeterliklerini artırmak amacıyla hazırlanan ve uygulanan seminer programının değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırma, eğitimde program geliştirme ve yönetim ...
Yöneticilerin Okuldaki İnsan Kaynağını Tanıma Ölçeği (YOİKTÖ)'nin Geliştirilmesi
(2016)
Bu çalışmada, okul yöneticilerinin okuldaki insan kaynağını tanıma durumlarını ölçmede kullanılabilecek geçerli ve güvenilir bir araç geliştirmek amaçlanmaktadır. Ölçme aracının oluşturulması ve kapsam geçerliliğinin ...
TÜRKİYE'DE GÖREV YAPMAKTA OLAN İL MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLERİNİN 2014-2015 EĞİTİM- ÖĞRETİM YILI DERS YILI AÇILIŞ MESAJLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ
(2016)
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'de görev yapmakta olan il milli eğitim müdürlerinin yayınlamış oldukları ders yılı açılış mesajı içeriklerinin değerlendirilmesidir. Bu amaçla 2014-2015 eğitim-öğretim yılı başında il milli ...
HACI BEKTAŞ VELİ, MEVLANA VE YUNUS EMRE’NİN YAŞAYAN DEĞERLERİ: TOPLUMUN BİLGE İNSANLARI ÜZERİNE NİTEL BİR ANALİZ
(2017)
Hacı Bektaş Veli, Mevlâna ve Yunus Emre sadece kendi coğrafyasında değil tüm dünyada evrensel değerler oluşturarak önemli insanlık hizmetleri sunmuşlardır. Bu değerler toplumun bilge insanlarında yaşantı, hikaye, öğüt ...
Eğitim denetmeni ve bakanlık denetmeni imajları üzerine karşılaştırmalı bir çalışma
(2012)
Denetim hizmetlerinin başarılı bir biçimde yürütülmesinde, algının yeri önemlidir. Çünkü öğretmenler denetim programlarına, denetmene ve onun statüsüne ilişkin algılarına göre tepkide bulunurlar. Araştırmada, denetmenlerin ...
Okul müdürlerinin görevlerine ilişkin yaşadıkları sorunları çözme öyküleri ışığında denge rolleri
(2011)
Okul müdürlerinin sağlamak zorunda kaldıkları dengelere ilişkin sorun çözme hikayelerinin ortaya çıkarılarak uygulamada bulunan diğer okul müdürlere örnek olay olarak sunulması bu araştırmanın amacını oluşturmaktadır. Bu ...