Search
Now showing items 1-10 of 11
Türkçe Öğretmeni Adaylarının Konuşma Kaygılarının İncelenmesi (Gaziosmanpaşa Üniversitesi Örneği)
(2016)
Bu araştırmanın amacı, Türkçe Öğretmenliği lisans öğrencilerinin konuşma kaygı düzeylerini belirlemektir. Veri toplama aracı olarak Sevim'in (2012) geliştirdiği "Öğretmen Adaylarına Yönelik Konuşma Kaygısı Ölçeği" ...
EGITIMCILER VE ÇOCUK YAZARLARININ GORUŞLERI BAGLAMINDA ORTAOKUL OGRENCILERI NE OKUMALI? --BIR LISTE ONERISI--
(2017)
Bu araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerine yönelik bir okuma listesi hazırlamaktır. öğrencilerinin gereksinim duyduğu kitaplar Türkçe öğretmenleri, akademisyenler ve çocuk edebiyatı yazarlarının görüşleri doğrultusunda ...
TÜRKÇE ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MEHMET AKİF ERSOY’A İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
(2017)
Bu çalışmada Türkçe öğretmeni adaylarının Mehmet Akif Ersoy’a ilişkin düşünce ve görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Mehmet Akif, Türk milletin tarihinde bireylerin hayatına yön veren, aydın kişiliği ve kültürel ...
Kültürel Bellek Aktarımı Temelinde Ninnilerin Rolü: “Anneler Ninnileri Biliyor Mu?
(2016)
Bu araştırmanın temel amacı, sözlü gelenekte önemli bir değeri olan nin- nilerin kültür aktarımındaki rolünü ve annelerin dünyasındaki yerini belirlemeye çalışmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu, Tokat il merkezinde bulunan ...
Türkçe Eğitimi Akademik Alanına İlişkin Bir Değerlendirme: Web of Science Veri Tabanına Dayalı Bibliyometrik İnceleme
(2019)
Bu çalışma Türkçe eğitimi akademik alanındaki yayınların Web of Science (WoS) veri tabanındaki etkinliğini analiz etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada elde edilen veriler bibliyometrik teknikler ve iş birliği ...
RESİMLİ ÇOCUK KİTAPLARINDA GÖZDEN KAÇAN BİR ALAN: İLETİ PROBLEMİ (ANNE TAVUK ANLATIYOR SERİSİ ÖRNEĞİ)
(2018)
Gelecek kuşakların yetişmeleri konusundaki duyarlılık, çocukların eğitimine verilen önemin göstergesidir. Yeni kuşakların estetik (beğeni) düzeyinin akıl ve ahlak öncülüğünde yükseltilip güçlendirilmesi, eğitimin en başat ...
BİTİŞİK EĞİK YAZIDAN DİK TEMEL YAZIYA GEÇİŞ SÜRECİNDE SINIF ÖĞRETMENLERİNİN DİK TEMEL YAZI ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
(2018)
Dil bir iletişim aracıdır. Ana dili eğitimi ve öğretiminde temel amaç dil becerilerini geliştirmektir. Dil becerileri anlama ve anlatma olmak üzere iki alt beceriden oluşmaktadır. Anlatma becerileri arasında yazma oldukça ...
Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Konuşma Becerisi Kazandırmada Filmlerin Kullanımı
(2016)
Dil öğretiminde işitsel ve görsel araçların kullanımı ve faydaları bilinen bir olgudur. Bu araçların başında da filmler gelmektedir. Yapılan araştırmalarda dil öğretiminde filmleri kullanmanın yabancı dil öğrencilerinin ...
NECATİ GÜNGÖR’ÜN ÇOCUK ÖYKÜLERİNİN KURGUSAL ANLATIYI BAŞLATMA VE BİTİRME ÖGELERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
(2018)
Olay, kişi, mekân ve zaman yazınsal metnin yapısını oluşturan ögelerdir. Zaman, öyküde belirli bir mekân içinde var olan kişilerin hareketlerini biçimlendirir ve okurun metni alımlama sürecini etkinleştirir. Bu bakımdan ...
Yunus Emre İle İlgili Araştırmaların Bibliyometrik Analizi
(2019)
Toplumların ortak değerlerinden biri de tarihsel şahsiyetlerdir. Tarihsel şahsiyetler milletlerin kültürel belleklerini geliştirmeleri ve kimliklerini inşa etmelerine katkıda bulunur. Bu niteliğiyle Yunus Emre Türk milletinin ...