Search
Now showing items 1-9 of 9
Türkiye'deki Kadın Üniversite Yöneticilerinin Stres ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi *
(2014)
Bu araştırmada Türkiye'deki kadın üniversite yöneticilerinin iş ortamında yaşadıkları stres ve kaygının çeşitli yönlerden incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla kadın üniversite yöneticilerinin stres ve kaygı düzeyleri ...
ÜSTÜN YETENEKLİ ERGENLERİN BAZI PSİKOLOJİK BELİRTİLERİNİN BETİMLENMESİ VE GENEL ERGEN POPÜLASYONU İLE KARŞILAŞTIRILMASI
(2018)
Bu çalışma tarama deseniyle yapılmış olup üstün yetenekli lise öğrencilerinin depresyon, kaygı (anksiyete), olumsuz benlik, bedenselleştirme (somatizasyon) ve öfke-düşmanlık (hostilite) gibi bazı psikolojik özelliklerini ...
İlköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapan okul yöneticilerinin işkoliklik eğilimleri
(2012)
Araştırmanın amacı, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında görev yapmakta olan okul yöneticilerinin işkoliklik eğilimlerini betimlemektir. Araştırma grubu Türkiye genelinde internet bağlantısına sahip ilköğretim ve ortaöğretim ...
Üstün Yetenekli Ergenlerin Stres Kaynakları ve Stres Karşısındaki Tepkilerinin Ergen Popülasyonu ile Karşılaştırılması
(2018)
Çalışmada üstün yetenekli ergenlerin stres düzeyleri, stres kaynakları ve stres karşısındaki tepkilerini incelenmek üzere tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın kuramsal evreni Türkiye’deki üstün yetenekli çocuklar ...
Çeşitli Başa Çıkma Yolları ile Matematik Kaygısı Arasındaki İlişki
(2004)
Bu çalışmanın amacı matematik kaygısı ve bu kaygıyla başa çıkmada kullanılan çeşitli başa çıkma yolları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, Başa çıkma Yolları Ölçeği ve Güncelleştirilmiş Matematik Kaygısı ...
Matematik kaygısını derecelendirme ölçeği ilköğretim formu'nun Türkçe'ye uyarlanması, dil geçerliği ve psikometrik incelemesi
(2010)
Bu çalışmanın amacı, matematik kaygısı araştırmalarında sıklıkla kullanılan Matematik Kaygısını Derecelendirme Ölçeği İlköğretim Formu’nu (MARS-E; Suinn, 1988), Türkçe’ye tercüme edip uyarlamak ve Türkçe ölçeğin ön geçerlik ...
Üniversite Öğrencileri Arasında Yüksek ve Düşük İstatitik Kaygısının Ayrıştırıcıları
(2004)
Bu çalışmada, istatistik derslerinde öğrenciler üzerinde gözlemlenen istatistik kaygısının bilişsel olmayan faktörlerinin yüksek ve düşük kaygılı öğrencileri ayırt etmesi amacıyla Ayrıştırıcı Fonksiyonlar Analizi tekniği ...
Eğitim yöneticilerinin düşünme stilleri açısından çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
(2010)
Son yıllarda bireysel farklılık değişkeni olarak düşünme stilleri üzerine yapılan çalışmalarda göreli bir artış gözlenmektedir. Alan yazında eğitim yöneticilerinin hangi düşünme stillerini ne düzeyde kullandıklarına yönelik ...
Okul Yöneticilerinin Bilgisayar Kaygısı Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2007)
Teknolojik gelişmelere bağlı olarak, okul yöneticilerinin bu gelişmeleri takip edebilmeleri, kurumlarını teknolojiye uyarlamaları, bu konuda kurumlarına liderlik yapan insanlar olmaları beklenmektedir. Bu süreçte yöneticilerin ...