Search
Now showing items 1-7 of 7
Türkiye'deki Kadın Üniversite Yöneticilerinin Stres ve Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi *
(2014)
Bu araştırmada Türkiye'deki kadın üniversite yöneticilerinin iş ortamında yaşadıkları stres ve kaygının çeşitli yönlerden incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla kadın üniversite yöneticilerinin stres ve kaygı düzeyleri ...
Okul müdürlerinin inisiyatif alma düzeyleri ile öz-yeterlikleri arasındaki ilişki
(2014)
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’deki kamu ilköğretim okulu müdürlerinin inisiyatif alma düzeylerinin öz-yeterlikleriyle ilişkisini incelemektir. İlişkisel tarama biçiminde desenlenen araştırmaya İstanbul, Çanakkale, İzmir, ...
Öğretmenlerin Eğitime İnanma Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
(2017)
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin eğitime inanma düzeylerini belirlemek ve öğretmenlerin eğitime inanma durumlarının okul kademesi, kıdem, eğitim durumu, yöneticilik yapmış olma, karamsar ya da iyimser olma değişkenlerine ...
Okul Yöneticilerinin Öğretmenlere Yönelik Metaforik Algıları
(2016)
Bu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öğretmenlere yönelik algılarını metaforlar yoluyla belirlemektir. Nitel yöntemin tercih edildiği araştırmada olgubilim deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu 2013-2014 eğitim ve ...
Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki
(2007)
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin sınıf yönetimi becerileri ile iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Yaptığı işte başarılı olamayan bireylerin iş doyumlarının genellikle düşük olduğu bilinmektedir. ...
Okullarda Örgütsel Sinizm ve Güven İlişkisinin İncelenmesi: Öğretmenler Üzerinde Bir Araştırma
(2015)
Bu araştırmanın amacı öğretmenlerin örgütsel sinizm ve örgütsel güven düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma ilişkisel tarama biçiminde desenlenmiştir. Araştırmanın verileri Öğretmenlere Yönelik Örgütsel ...
Innovation Efforts in Education and School Administration: Views of Turkish School Administrators
(2016)
Problem Durumu: İçinde bulunduğumuz çağda insanlığın sahip olduğu bilgi inanılmaz bir hızla artmakta, artan bu bilgi ile daha önce bilinmeyen yeni kavramlar, anlayışlar, süreçler gündeme gelmektedir. Bu yeni bilgiler; ...