Search
Now showing items 1-8 of 8
Üniversite Öğrencileri Bilişsel Gelişim Ölçeği'nin Türkçeye Uyarlanması Çalışması
(2006)
Bu araştırmanın amacı, Perry modeli temelinde oluşturulan Üniversite Öğrencileri Bilişsel Gelişim Ölçeği’nin Türkçeye uyarlanması çalışmasını gerçekleştirmektir. Ölçek, Katung ve arkadaşları tarafından Perry modelinin üç ...
Undergraduate Students’ Images of Scientist and Some Variables Affecting Their Images
(2017)
Bilim toplumların önemli bir parçasıdır ve yaşamımızı her açıdan etkilemektedir. Bu nedenle bilimi ve bilim insanlarını anlamak toplumun her kesimi için önemlidir. Bu bağlamda bu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin ...
Endüstriyel kimya dersi öğrenme ortamı ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışması
(2009)
Bu araştırmanın amacı, Endüstriyel Kimya Dersi Öğrenme Ortamı Ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışmasını gerçekleştirmektir. Bu amaçla ilk olarak, ölçeğin geliştiricilerinden izin alınmıştır. Daha sonra, ölçek maddeleri ...
Probleme Dayalı Öğrenme Teorik Temelleri
(2008)
Hızla değişen dünyada ihtiyaçlar da değişmektedir. Bunlardan en önemlisi de bilgiye ulaşma ve onu verimli şekilde kullanma ihtiyacıdır. Bu ihtiyacın karşılanması için eğitimcilere önemli görevler düşmektedir. Bu noktada,eğitimin ...
Probleme dayalı öğrenme yönteminin üniversite öğrencilerinin kimya dersine karşı motivasyonlarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerine etkisi
(2013)
Bu çalışmanın amacı, Probleme Dayalı Öğrenme (PDÖ) yönteminin üniversite öğrencilerinin genel kimya dersine karşı motivasyonlarına ve bilimsel süreç beceri düzeylerine etkisini ortaya koymaktır. Ayrıca, çalışmada öğrencilerin ...
A study on development of an ınstrument to determine Turkish kindergarten students' understandings of scientific concepts and scientific ınquiry processes
(2013)
The aim of this study was to develop a valid and reliable instrument to measure Turkish kindergarten students’ understandings of some science concepts and scientific inquiry processes which are grounded in the Turkish ...
Kimya dersi tutum ölçeğinin Türkçeye uyarlanması çalışması
(2011)
Öğrenci tutumlarının belirlenmesi amacıyla, geçerli ve güvenilir ölçeklerin geliştirilmesi fen eğitimi araştırmalarının ilgi gören çalışma sahalarından biridir. Öğrenci tutumlarının belirlenmesi üzerine birçok ölçek ...
Teaching and Learning Beliefs of Preservice Science Teachers from Different Grade Levels
(2018)
Preservice teachers' beliefs about teaching and learning have gained increased attention. Therefore, many studies in the field of educational research have focused on preservice teachers' beliefs to reveal their images of ...